24 June 2007

Tak över huvudet, hurra!



WASHINGTON DC
Ja, det var meningen att det förra mailet skulle vara så där rörigt skrivet och smått obegripligt. Form och innehåll blir ett, liksom.

Har fortfarande inte hört av Intervjupersonen om han har möjlighet att träffa mig imorgon förmiddag innan han försvinner iväg på föreläsningsturné...men jag har inte slutat hoppas.

Sitter fortfarande på Barnes & Nobles golv i Georgetown och surfar. Har dock ordnat logi för natten! Ska krascha hos Paul och Coetzee – som jag skrev om att jag bodde hos en natt för en månad sedan, se här.

Sedan dess har de varit i Turkiet, + Laos respektive Ryssland. Själv har jag faktiskt enbart varit i New York, stackars mig.

På bilden ovan ser ni var de bor, på M Street (mellan 4th och 5th), närmare bestämt i övervåningen av det lilla vita huset. I natt sover alltså även jag där – på en futon i vardagsrummet. Toppen och gratis! Sedan får vi se vart jag tar vägen.

Det är förresten sådant här som är poängen med att gå en Mastersutbildning IRL och inte på distans på nätet – man får kompisar runtom i världen som man kan våldgästa.

/Gunilla

2 comments:

  1. Aouch...detta betyder att jag bör gå en Mastersutbildning då ifall jag vill våldgästa dig...ojoj...vart söker man...? :)

    ReplyDelete
  2. Vilket ackrediterat Ivy League-universitet som helst går bra!

    ReplyDelete