26 May 2008

Min Memorial Day

NEW YORK Memorial Day, det vill säga idag, bör man sitta vid en grill i glada vänners lag eller på nå'n sandstrand nå'nstans. Men eftersom jag varken har någon grill, några glada vänner eller nå'n strand till förfogande så har jag slagit mig ner på min *balkong*, OK'rå, på brandtrappans avsats utanför fönstret.

Det är i alla fall ett balkongsubstitut så gott som något, och ska dessutom snart utsmyckas med blomlådor och kanske rentav – tadaaaaa..! – en maskkompost.
För nä, det räcker ju inte med galna odlingsprojekt, utan snart kommer jag att bli en halvmanisk komposterare också – har redan halva frysen full med organiskt hushållsavfall som bara väntar på att bli uppätet av hungriga maskar). Tyvärr missade jag ett maskkompostseminarium i lördags, de sålde subventionerade masklådor för 10 dollar!


Grannhus: tomma ruckel (mitt hus var för bara tio år sedan ännu ruckligare än de)


Utsikt/grannar: snubbarna som bor i det gamla skrotiga lastbilarna därnere.

Soundtrack: av gänget som dagligen sittar på St Nicholas Avenuesidan av kvarteret och trummar

Sen lunch/tidig middag: bouillabaisse och tomatsallad med fetaost och koriander

Borde göra: skriva klart en viss krönika och gå ut i solen och fotografera

/Gunilla

No comments:

Post a Comment