06 July 2009

Chockbesked: Café Edenborg stänger!

STOCKHOLM En riktigt tråkig nyhet: Café Edenborg på Stora Nygatan/Tyska Brinken stänger i slutet av augusti! Jag hade inte ens någon aning om att det hade varit på gång – så bra koll har jag – så för mig är det faktiskt lite chockartat. Jag tog mig ju till och med direkt dit när jag kom från Arlanda häromdagen, på väg hem. Vågar inte tänka på vilket trist ställe som kan tänkas komma istället i den supercentrala lokalen. Nu måste jag hänga där dagligen framöver för att kompensera. (Via Isobel)

/Gunilla

4 comments:

  1. Café Edenborg har jag aldrig hört talas om tidigare. Men nu när jag har läst om det här och googlat lite måste jag ju självklart gå dit och ta mig en titt...och en latte. :-)

    ReplyDelete
  2. Café Edenborg är en institution! Gå inte bara dit och titta, sitt i några timmar eller så...

    ReplyDelete
  3. Känner du till deras öppettider?
    Eller, det är väl snarare stängningstiderna jag är ute efter. Tänkte om det var möjligt att förena ett besök med en ljum aftonpromenad.

    ReplyDelete
  4. 24 augusti slår de igen och sitt länge och fundera på var stan är på väg ...

    ReplyDelete