25 May 2006

Redaktörskollektivet stiger i min aktning

Inte nog med gårdagens roliga och lite oväntade beställning på en artikel om något aktuellt fenomen inom amerikansk politik ("någon av de stora frågorna"!).

Nu på förmiddagen ramlade dessutom följande förhoppning in i min ack, så trasiga mail-låda (från en annan redaktör):

"... så tror jag att du (– – –) skulle kunna bidra med en utmärkt krönika, och tillföra ett internationellt perspektiv som skulle vara rätt välbehövligt. Sannolikt går det att använda kunskaper och uppslag som du samlat på dig i andra sammanhang och göra något som passar in hos oss."

Tänk att det finns så kloka och bra redaktörer (hehe, som dessutom läser denna blogg...)!

Fast nu måste jag komma på inte bara ett utan två klockrena uppslag om något tidsaktuellt härifrån USA, hmmm... Vilken tur att jag inte hade hunnit skaffa några helgutflyktsplaner.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment