24 June 2006

Lördagsfulblogg

Fan, vad bra Andreas Isaksson var. Han hade en riktigt tuff dag på jobbet idag.

Mer än så tänker jag inte skriva om fotbollen, även om det skulle behövas i terapeutiskt syfte.

Regnet bara strilar ner på Manhattan och allt är rätt dystert. Utom att jag var på ett kul jobb downtown i morse – ett hemma-hos-rep hos denne arkitekt. (För en bok! Texten ska tryckas på svenska, engelska och franska. Mer kan jag inte berätta just nu.) Och utom att jag just nu känner en massa arbetsenergi och fokus, hoppas att det håller i sig några timmar.

Återkommer med mer om Martin Adler (och om Aftonbladets krokodiltårar som jag retar mig på).

Nu ska jag _läsa_ om fotbollen. I terapeutiskt syfte. Sedan jobba. För att liksom hedra Martin Adlers minne.

Uppdatering:Det blev ingen haitisk musikfestival i Brooklyn. Det regnade. Jag sorterade mitt klipparkiv istället. Hoppas på arbetsenergi även imorgon, så jag kan skriva min artikel. Sommarens hyresgäster i Harlem kirrade, hurra!

/Gunilla

P S Dagens nyupptäckta sköna bakgrundsmusik: Corinne Baey Rae.

1 comment: