26 July 2006

Djupvik

Här blir det inte mycket bloggat, inte. Jag är på Öland och sysslar sedan en vecka tillbaka med att umgås med mina föräldrar samt med mer renodlade sommaraktiviteter som romanläsning, stärkande havsbad, museibesök, blåbärsplockning och middagar på verandan.
(Inte för att detta på något sätt hindrar bloggande. Det gör däremot den extremt långsamma och sega modemuppkopplingen jag använder just nu.)
Och så har jag jobbat lite också – håll utkik efter ett nyhetsreportage med Ölandsvinkling i SvD någon av de närmaste dagarna (ett inrikesrep, något jag inte gjort på kanske tio år för Svenskan, i alla fall inte på nyhetssidorna!).
Detta är 20:e året eller så vi har vår lilla stuga på Öland, men pinsamt nog har jag fortfarande inte lyckats hamna på Karin Franssons Hotell Borgholm för att äta en enda gång. Vilket nog måste betraktas som något av tjänstefel.
Jag tror faktiskt att "vår" kuststräcka (mellan Äleklinta och Jordhamn, typ, för den som har koll på norra Öland) är en av de absolut vackraste partierna av Sverige! Vilket ju inte vill säga så lite.
Är i Stockholm igen i morgon kväll.

/Gunilla


P S Har glömt min mobiltelefonladdare i Stockholm, så sedan i lördags har jag inte kunnat läsa eventuella mess. Har inte heller lyssnat av min mobiltelefonsvarare. Bäst att maila!

1 comment:

  1. Very cool design! Useful information. Go on! » »

    ReplyDelete