11 September 2006

Kreativt kaos

NEW YORK Oj, radiosändningen var katatrofalt kaotisk, så illa förberedd och tekniskt strulig att det är ett stort under att det inte blev total radiotystnad. Jag trodde att jag skulle sabba allt genom att landa med taxi direkt från Ground Zero (där jag hade varit för att samla intervjuer och radiointryck till TT) en kvart senare än överenskommet, men det var det minsta problemet.
Nå, eftersom jag och de andra medverkande journalisterna har rutin (jag lite, de andra supermycket) så blev det nog ganska OK ändå. Som vanligt fick jag inte med så mycket av det jag tänkt säga, och jag överrumplades av en och annan fråga som jag inte var så beredd på. Sändningens hjältinna var Handelskammarens Renée Lundholm, som nog inte hade väntat sig sådant kaos men som var lysande lugn i direktsändning och sade det hon skulle, utan att tveka eller darra på stämman eller säga fel. Och så var det skönt med Jennys och Anders lugna stämmor mitt i kaoset.
Well, jag tänker inte lyssna på sändningen på Internet än på ett tag! Inte kul, läskigt. Nå'n annan kanske vågar...

Sitter för närvarande på ett kafé i Greenwich Village varifrån jag skickade iväg dagens hastverk: en nyhetstext från Ground Zero. Snart ska jag iväg med taxi till FN-skrapan och fråga Jan Eliasson vad han tycker om att att sluta med sitt FN-uppdrag, samt be om en liten Palestina-kommentar... Kul att ha mycket att göra! Och att det är sol.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment