05 February 2007

Fulbloggeri

STOCKHOLM Jag sitter inte bara hemma och surar över bristen på bal-, mingel- och Årets kock-inbjudningar, som ni kanske tror av föregående inlägg.
Nix, jag ägnar dagarna åt lunchmöten och kafébesök, och att hälsa på hemma hos folk! I helgen: ett förtjusande treårskalas på Gärdet, en sen kalkonfärssupé i Liljeholmen, en lunch med m&p (som bjöd på en mumsig indisk risrätt som tack för att jag utövade lite datorkonsulteri) i Solna, kaffe och tårta hos min bror med familj i Sundbyberg (jag fick inte mindre än cirka femton kramar av min äldsta brorsdotter när jag gick, vilket är ungefär fem gånger fler än det sammanlagda antalet kramar hon behagat ge mig hittills i livet – avkastning på barnvakteri, antar jag) och avslutningsvis en otroligt trevlig middag med konversationer och lägenhetsinspektion i Lärksta'n.
Ett antal kompisar återstår att träffa – sedan bara tandläkar-, redaktions- och bankbesök så börjar jag kanske bli redo för återtåg till USA...vilket egentligen kanske borde ha skett i förra veckan.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment