08 February 2007

Mailstrul! Kan inte ta emot mail!

SOLNA Mailstrulet var inte mammas fel, utan helt och hållet mitt.

Jag har bytt svensk e-postleverantör, men har glömt betala årsavgiften för min egen domän till NIC. Således fungerar just nu inte min (och mammas) normala e-postadresser eller min gamla hemsida (d v s allt med @kinn.se).

Jobbar på att åtgärda alltsammans, men det är lite knepigt att betala räkningar och så'nt eftersom jag drog på supportresa till Solna utan vare sig elsladd till min dator och Internetbankens säkerhetsdosa... Så det kan ta ett tag innan allt är åtgärdat.

Skicka alltså just nu inte mail till min vanliga kinn.se-adress. Använd tillsvidare gunilla punkt kinn snabel-a tt punkt se! Eller ring på min vanliga mobiltelefon. Jag skriver in info här, när det funkar som vanligt igen.

Edit: Allt funkar igen som vanligt. Se senaste inlägget.

/Gunilla

2 comments:

  1. Har gört samma sak själv! Så trist. Så jobbigt. Så mänskligt.
    Lycka till
    /Mark

    ReplyDelete
  2. Ja, oj, så mycket tid man lägger ner på datorstrul... Menmen, det går inte att komma ifrån att detta strul var helt och hållet på grund av eget slarv!
    Det var fruktansvärt innan jag kom på att domänen blivit avstängd, jag kunde absolut inte förstå varför mammas mail krånglade trots att alla inställningar i e-postklienten var korrekta.

    ReplyDelete