25 February 2007

Nu med amerikansk mobil, igen

NEW YORK Det här med mina borttappade mobiltelefoner är ju en evig följetong. Vissa av er (ja, jag tänker alldeles särskilt på dig, A!) älskar att håna mig för att jag ständigt lyckas antingen tappa bort själva telefonen, eller få abonnemanget stängt på grund av obetalda räkningar, eller glömma telefonen på något dumt ställe, eller slå in fel PUK-kod – eller något annat sattyg som gör att det går åt helvete.

Den senaste amerikanska mobiltelefonen, som jag köpte av en 23-årig Irakveteran i en skum butik på Fifth Avenue (vet inte om ni fattar hur ovanligt det är med Irakveteraner just på den gatan och på denna ö!) är sorgligt borttappad, och abonnemanget väldigt avstängt sedan en månad – men idag har jag investerat en nätt summa för att sparka igång alltsammans.

Det går alltså åter bra att ringa 1 917 684 09 66 om det skulle vara nå't (men jag föredrar mitt hemnummer om jag är hemma, 1 212 665 56 91, eftersom det oftast är bättre ljud och dessutom gratis att ta emot samtal där).

/Gunilla

No comments:

Post a Comment