02 February 2007

Smida medan järnet är varmt/kallt

STOCKHOLM Idag kom jag på att jag borde skicka några av mina isbergsfoton från Grönland till [bildbyrån] Scanpix. Nu när medieintresset är på topp för slikt. Fast det borde jag ju ha kommit på för ganska många månader sedan... Smart.
Visst finns många fotografier allaredan hos byråerna, av proffsfotografer därtill, men det behövs kanske några fler.

/Gunilla

P S Denna bild, från Ilullissat-fjorden, har varit publicerad i Fokus, Miljöaktuellt och Amnesty Press.
Ni får gissa själva vilka medier som tackade nej till Grönlandsreportage-förslag på den tiden det begav sig.
Vad jag verkligen borde ha sålt in var klimatförändrings-reportage med fältmaterial från Grönland PLUS Texas, eftersom jag var på båda platserna inom en månad, men ... så blev det inte.

No comments:

Post a Comment