18 March 2007

Mer Plura

NEW YORK Förresten, Plura bloggar inte bara om den småländska skärgården och Norrköping och jättemycket om mat (lammnjure, Janssons frestelse, hummer, champagne, köttgrytor, äggmackor och mycket annat) utan lite om New York också. Och det är, och framför allt kan tänkas bli, mer kittlande berättelser från Manhattan och FN-skrapan än vad ni någonsin kommer att få på denna blogg:
Jag måste ju skriva om restaurangerna i New York, synden, drogerna, promenaderna. Nätterna som aldrig tog slut. Bögbarerna, strippklubbarna, mina dyraste skoinköp, när Susanne Ljung gick in i en spegelvägg på Prada, Miguel som jobbade och slet för att få ihop till sin brors sjukhusräkningar för Aidsbehandling, när jag stod i dimman uppe på World Trade center, när World Trade Center inte fanns en månad senare, när jag scorade i FN- skrapan och när jag vägrade betala 1 500 kr för att bada bastu på Russian Baths.
Men det märkligaste med Pluras blogg är nästan att känna hur nyligen Sverige var ett helt annat samhälle (eller inte?).

/Gunilla

1 comment:

  1. Hej Gunilla,

    Jag glider in på din blogg med jämna mellanrum och hittar alltid något intressant, varpå jag sitter en hel dag framför datorn och får föga gjort...
    Eldkvarn bloggen är guld värd.

    Jonas

    ReplyDelete