28 June 2007

Sommartider – uppdatering för nyfikna

NEW YORK Jag har fått en del frågor om hur min sommar ser ut, när jag är i Sverige etc. Tyvärr är läget lite förvirrat, som vanligt, men mycket förenklat ser det ut så här:

Min plan har varit att åka hem till Stockholm i början av juli, eller att eventuellt åka en tvåveckorssväng till Centralamerika i månadsskiftet juni/juli (spanskkurs + reportageresa) och så åka till Sverige genast därefter.

Men jag har inte haft möjlighet att köpa några biljetter till någotdera ännu, och avvaktar lite just nu.
Hoppas kassaflödet, och därmed kollen på läget, löser sig väldigt snart. Har inte kunnat hyra ut lägenheten i Harlem till en viss person som velat ha den från och med söndag, för att jag inte vet när jag själv kan åka – det är en soppa med planeringen, som vanligt! Vi får hoppas på några rejäla artikelbeställningar framöver. Juni månad innehöll blott en (1) enda nyhetsartikel vilket man inte blir fet av (men som tur är några andra uppdrag, så jag håller mig väl flytande). Tur man har födgeni! Och att den tilltänkta språkkursen (just det, ännu mer Mexiko) inte är så dyr.

På Sverigeprogrammet står förutom Stockholm: Öland, Västergötland och eventuellt Hälsingland. Inget Almedalen i år, dessvärre! Räknar med att stanna i Sverige en bra bit in i augusti i alla fall. Kommer att jobba en hel del, men hoppas få tid att hänga på uteserveringar och i skärgården och så'nt!

/Gunilla

4 comments:

  1. Inget Donners Brunn, då. Men Street e dyl!

    ReplyDelete
  2. Jag är lite inne på Pontus!/Brunnsgatan! Street goes Stureplan, liksom?

    Och man vet aldrig, jag kanske dyker upp på Donners brunn...

    ReplyDelete
  3. Men hallåå...bloggträff på mosebacke onsdagen den 25:e juli!!!

    ReplyDelete
  4. Den 25 juli, haha, det var förhoppningsfullt! Min tidshorisont sträcker sig just nu inte ens två timmar framåt...än mindre ett dygn. Den 25 juli är lååååångt in i framtiden!

    ReplyDelete