04 July 2007

July 4th-fyrverkerier med regn?!

NEW YORK Idag firar vi Fjärde juli, kanske med hjälp av Expressen (som toppar sina 10 skäl att hylla USA med New York som "världens skönaste stad").

Jag har aldrig förut varit här på The Independence Day – eller rättare sagt, det har jag, men då flög jag härifrån på kvällen och missade således själva firandet och fyrverkerierna. I år borde det alltså vara dags, och allehanda mail har utväxlats med ett par vänner i Brooklyn för att luska ut i vilken utsträckning det finns fester och tak med Manhattanutsikt.

Men dels är mitt festhumör på nollnivå idag, dels vräker regnet ner från en jämngrå himmel – så egentligen vill jag bara stanna hemma! Hur trist som helst, när jag äntligen lyckas pricka in spektaklet... Vi får se hur det blir.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment