27 July 2007

Slut på vampyreri (?)

NEW YORK Nu har mina flat mates äntligen fattat att jag tycker att de gott kan flytta. De är otroligt sura!!! Men, de uttrycker det som att de är överraskade, chockerade och bedrövade. Trist, de har uppenbarligen räknat med att kunna bo här forever...
Men jag känner att det är dags för både dem och mig att gå vidare och leva separata liv. Vid vår ålder och allt... De är tio respektive tjugo år äldre än jag, så det är svårt att fatta att de vill fortsätta vara inneboende i ett litet rum. Bostadsmarknaden i New York är tuff, men den är inte riktigt sååå tuff att detta är en hållbar lösning på lång sikt!
Nu får jag åter ensam stå för hyran, vi får se hur det går. En lösning kan vara att hyra ut till välbetalande New York-turister då och då.

/Gunilla

1 comment: