27 August 2007

Lockoutad av facket?

STOCKHOLM I våras fyllde jag i och skickade blanketten för medlemsansökan till Journalistförbundet. Av olika skäl har jag nämligen inte varit medlem de senaste ...12? åren.

Fast jag har ännu inte hört av SJF; antar att brevet slarvats bort på posten och att jag borde kontakta dem på Vasagatan och reda ut det hela.
Den där strejken som möjligen inleds på torsdag får mig dock lite skeptiskt inställd till alltsammans. Förstår inte varför vi frilansjournalister ska drabbas av att facket vill få upp lönerna för lågavlönade landsortstidningsanställda. Tänkte skriva om det här, men Tommy Hammarström formulerar exakt det jag tycker så mycket bättre och mer initierat i Expressen.

SJF uppmanar dock
alla frilansar: "leverera som vanligt, fakturera som vanligt".

/Gunilla

No comments:

Post a Comment