11 August 2007

Lördagsfulblogg

STOCKHOLM Tyvärr blandade SMHI ihop beställningarna, så gårdagens tilltänkta sol levererades till Gamla stan först idag. Strålande väder, Stockholm när det är som bäst.

Uppemot 50 gäster på gården blev det annars igår, minsann, tror jag, inklusive alla barn! Stackarna som råkade komma först fick i vanlig ordning hjälpa till med alla möjliga bestyr. De sista tog sig härifrån vid halvtvåtiden..?! Inte så illa för en utomhustillställning i svensk augusti. Allt gick ganska bra, utom att jag i vanlig ordning inte hann prata ordentligt med en enda människa. Men förhoppningsvis lyckades gästerna prata med varandra.

Nu ska jag förflytta mig till gården, som får bli dagens kontor.

Uppdatering: Hmmm, det blev mer dagens lekplats. Mina brorsdöttrar och jag lekte som galningar, väldigt konstigt att vi inte fick tusen gräsfläckar. (Se nedan, och ännu en av många bilder på lekandet här.)

/Gunilla

No comments:

Post a Comment