15 August 2007

Ännu mer av samma sak

STOCKHOLM Igår skrev Resumé om DN Söndags nya stuk (under ledning av Susanne Hobohm). Den tänkta målgruppen är tadaaa: 35-åriga kvinnor med god ekonomi.

En redaktör på en viss avdelning på en viss konkurrenttidning till DN brukar tala om ungefär samma målgrupp. Märkligt nog för det mesta som motivering till varför just mina idéer är för underliga för att fungera på redaktörens sidor; som om det vore en för mig helt okänd subgrupp av den svenska befolkningen! Suck, det kanske det är...

Jag är nog förutsägbar som citerar denna kommentar hos Resumé, men kan inte låta bli:
Men det finns ju för f-n bara bostadsrätt-latte-två-barn-resor-till-Thailand-gruppen-tidningar nuförtiden! Var är alternativen?
Ja, inte vet jag, jag skulle garanterat vara hopplös som tidningsmakare, med eller utan marknadsanpassning.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment