13 November 2007

Nina & Carola – They Got Life

Här kommer två fantastiska sångerskor!


Nina Simonevia Ali Esbati


Carola Häggqvistvia Andreas Ekström (läs gärna hans intro först)

Jag var den enda 11-åring i hela Sverige som inte alls fattade grejen med Främling, men efter att ha sett den här videon är till och med jag beredd att bli Carolafan.

Och Nina Simone...vad ska man säga?! Hon är bäst! Bara frisyren är underbar... Vet någon var och när Nina Simone-konserten är inspelad? Att döma av den knapphändiga informationen på You Tube i Harlem 1969! (OK, jag ska googla fram mer information när jag hinner.) Det tog ett tag innan det gick upp för mig att det såklart är sången ur musikalen Hair hon sjunger.

Uppdatering: Allt om Harlem Festival i Central Park (a k a "the Black Woodstock") 1969 här!
/Gunilla

2 comments:

  1. fy fan vad Carola suger, hon skriker som en stucken gris, kallar du det sjunga? Talanglös vrålhals!

    ReplyDelete
  2. Tack, anonym, för din begåvade och insiktsfulla kommentar. Nästa gång får du gärna stå för den med namn.

    ReplyDelete