04 November 2007

Söndagsfulblogg

NEW YORK Lite bloggpaus – håller på med att städa och röja inför Stockholmsbesök på ingående. Försöker göra lägenheten presentabel, vilket inte är helt lätt med alla kläd-, räknings-, pappers- och tidningstravar som ligger överallt.

Igår kväll vid 21.30-tiden kastade jag mig iväg till Bed, Bath & Beyond på Broadway och hade en smått hysterisk inköpsrunda för att införskaffa sängkläder och städredskap. Amerikanska sådana (både det först- och sistnämnda) gör mig dessvärre helt alienerad. Ni anar inte hur många skumma städprylar de har här, men en vanlig skurborste går tyvärr inte att greja fram. Och sängkläderna är en skog av mer eller mindre underliga matress pads och fitted sheets, men ett hederligt påslakan finns knappt – eller är i alla fall inte som jag ville ha dem.
Så jag köpte mängder av grejer, men det får ändå bli en tur till good old Ikea i New Jersey i veckan.
Nu är det dags för nästa underlighet – den sedvanliga rundan i kvarterets butiker för att tigga till sig quarters, vilket man alltid måste ägna sig åt varje gång man behöver tvätta.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment