10 January 2008

Bokstäver som blir fel och som blir ord

STOCKHOLM Jag har just rättat ett felstavat efternamn någonstans här på bloggen. Säger inte vilket, men om någon av er som läser noterat att jag inte kunnat stava just ert namn korrekt så hoppas jag att det nu blivit korrigerat.

För övrigt upptäckte jag idag ett bra och användbart verb i kommentarfältet till Emils blogg: av-Dolpha.

En kollega som nyligen snurrat runt mellan Washington, Iowa och New Hampshire talade om att man efter sådana intensiva fältstudier – med resor hit och dit och långa och många arbetsdagar – lätt blir veckovill. H*n noterade att det är ett vackert svenskt ord – som jag härmed försöker sprida lite mer.

Slutligen vill jag åter länka till Emil (har just återupptäckt hans blogg, som jag de senaste månaderna fått för mig inte hade uppdateras, därav denna entusiasm och detta flitiga länkande) som skriver om kulturmumlare.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment