11 March 2008

Sexköpare och superdelegat Spitzer

NEW YORK Jag var lite ringrostig – första nyhetstexten jag skrev sedan november – men till sist lyckades jag tota ihop en artikel om guvernör Eliot Sprit....jag menar Spitzer.
Ni kan läsa den här.

Vore kul att skriva något rejält om soppan någonstans, hmmm..?! Tyvärr är väl inte Eliot Spitzer riktigt så stor i Sverige att någon är intresserad av honom på det viset, och det är ju inte så att jag träffat och intervjuat honom i egen hög person vare sig nu eller tidigare.

Oh, well, det är *kul* bara att få läsa om eländet. Oj, vad det produceras texter här i New York-medierna, med smaskiga detaljer ur polisens papper som denna text om Kund 9 i rum 871 på Hotel Mayflower i Washington – "second only to the White House" – eller exempelvis denna artikel, om hur hela soppan började (med skumma pengatransaktioner som åtdrog sig myndigheternas intresse).

/Gunilla

No comments:

Post a Comment