27 April 2008

Bortskänkes mot avhämtning: utgallrade tidningar

NEW YORK Helgen har varit full av aktiviteter med besökande vänner.

FREDAG
• sangria på Hudson River Café med Paul
• middag på Hudson River Café och shopping på Fairway's med mig själv

LÖRDAG
• brunch på Society med Paul och Coetzee
• kort promenad i Harlem med Paul
• middag på Antique Garage i Soho med Ulrika, Virginia, Jessica, Tamara och Elisa
• barrunda i Soho/Greenwich Village/Meatpacking District med desamma (som inte var så himla lyckad eftersom det var fullt överallt – glöm det där med att köer utanför dörren, väldigt ung publik och högljudd musik är Stockholmsfenomen – men slutade trevligt med diner-äpplepaj)

SÖNDAG
• födelsedags-brunchbjudning hemma hos K i Brooklyn – både gamla och nya vänner!

Nu är jag hemma och gör något radikalt: rensar ut gamla tidningar och annat bråte med inspiration av boken Rensa i röran med feng shui, som jag aldrig läst eller ens bläddrat i, utan bara sett referat av. Jag har dock stora förhoppningar på resultat, med tanke på vad som sägs i kommentarerna:
"När du städar och röjer ut befriar du dig samtidigt från negativa känslor och bereder plats för ny och positiv energi."
"Lättförstådd och inspirerande...den startade en slags glöd i min kropp."
Glöd eller inte. Det ligger i alla fall hundratals tidningar och tidskrifter staplade i min hall nu, och om någon av er som befinner i New York vill lägga beslag på gamla exemplar av exempelvis The Economist, New Yorker, New York Magazine, Time Out New York, Mother Jones, Axess, Journalisten och lite annat smått och gott så är ni hjärtligt välkomna att hämta så många ni orkar bära Dessvärre är många av dem sorgligt olästa. Snart, mycket snart, åker de i papperskorgen – och jag vågar inte tänka på hur många fina reportageuppslag, intervjuidéer och bakgrundsfakta som därmed försvinner.

/Gunilla

1 comment:

  1. Nej, nu öppnar du dem inte utan slänger dem!!!
    Man mår bra av att det är rensat!

    ReplyDelete