23 April 2008

Långpromenader i kartform

NEW YORK Jag har roat mig med att rita upp den långpromenad jag och min lillebror företog oss en lördag i slutet av mars. Nästan 2 mil blev den:



Start och mål hemma hos mig, d v s på 127:e gatan. Sydligaste gata: 34th. Jag har försökt rita så exakt som jag kommer ihåg och ritade in alla adresser där vi stannade för att kolla på något. Fast hmmm, jag tror jag missade ett parti av Columbus Avenue på Upper West Side, nu ser det ut som om vi bara gick längs med Amsterdam Avenue i evinnerlighet.

Det fiffiga verktyget som kunde göra detta på ett relativt enkelt vis finns på Google Maps Distance Calculator. (Via: Elina Jonsson.)

Och knappt 1,5 mil var påskaftonspromenaden. Så här såg den ut:



Den gången åkte vi tunnelbana hem; sydligaste punkten var på Christopher Street.

1 comment:

  1. såg precis dina sträckor. visst är det roligt att se hur långt man har gått. nästan lite beroendeframkallande :)

    ReplyDelete