24 April 2008

Skrotfilm på gång i Harlem

NEW YORK De senaste dagarna har det varit mystiskt många bilar på ödetomten utanför mitt fönster. Den är inhägnad och låst, så varje gång det ändå rör sig människor där tänker jag alltid att "nu är det klippt, snart blir det en betonggrop–byggnadsarbetsplats–trist kontorskomplex och mitt fantastiska ljus och min utsikt mot himmel och människor försvinner" (not in my backyard etc).

Samtidigt noterade jag på väg till snabbköpet häromdagen att hörntomten på andra sidan kvarteret ser fruktansvärt skräpig ut. Nog för att det kan vara lite skräpigt i Harlem här och var, men denna gång såg det ut som om minst femton maniska uteliggare börjat extraknäcka som skrotsamlare på samma tomt.

Idag klarnade läget, när en massa långtradare radade upp sig på 127th Street. Det är filminspelning på gång, insåg jag. Inte första gången vårt kvarter blir filminspelningsplats!

Tidigare har det handlat om kriminalserier. Denna gång undrar jag verkligen vad det ska bli.
Tog några bilder från brandtrappan.. Kanske återkommer jag med foton från skrottomten också (den skymtar nu bara lite på nedersta bilden, bakom husrucklen som ligger intill mitt).




/Gunilla

No comments:

Post a Comment