18 May 2008

Efterlysning: samåkning till Ikea

NEW YORK Jag skulle behöva åka ut till Ikea i New Jersey nu i veckan (just det, kan inte vänta till den 18 juni och Red Hook). Men bara för att köpa en endaste liten bokhylla (och visst, de vanliga smågrejerna, samt kanske en och annan schweizernötchokladkaka).
Troligen omöjligt att bära på bussen; men det blir lite overkill att hyra en bil (eller är jag kanske bara snål?). Bokhyllan skulle verkligen revolutionera mitt liv just nu. Det är bara den som fattas för att jag ska kunna komma i ordning (och alla bokhögar bort från vardagsrumsgolvet...), hehe. Händelsevis någon Manhattanbekant som läser detta och som ändå ska till Ikea, helst de närmaste dagarna?! Hör av er isåfall så kanske vi kan dela på en bil eller nå't. Eller så slår jag till på en soffa också och får rubbet hemkört (fast då kan man inte köpa grönländska räkor samtidigt)...

/Gunilla

No comments:

Post a Comment