29 June 2008

Handlingsförlamad hjärna

NEW YORK Gjort i helgen: försökt spana efter Olafur Eliassons vattenfall (det gick så där), ätit på Alma i Clinton/Brooklyn och varit på födelsedagsfest hemma hos en indisk-kenyansk-amerikansk aidsläkare på Clinton Street/Lower East Side. Han varvar fältarbete/vård av aidssjuka östafrikanska barn i Mombasa med flera platser med vilt partyliv i New York.

I övrigt har jag mest ägnat all tid åt att försöka grubbla på hur jag ska få ihop alla datum med biljettbokningar och viss lägenhetsuthyrning och framför allt pengaflöden. Inte lätt. Egentligen ska jag åka hem till Stockholm imorgon, men jag antar att biljetten som vanligt går att boka om. Men tills när? Min hjärna är lika handlingsförlamad som håglös. Gäller förresten inte bara hjärnan, utan hela jag.

Jag skyller på värmen, som varit tillbaka över 30-gradersstrecket här i helgen.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment