19 August 2008

På linjen

STOCKHOLM Hej hej, ledsen för bloggtystnad. Jag har varit lite mer online än det väl verkat på sistone, främst på det förnämliga biblioteket i Borgholm, men inte så mycket – och till att blogga har inspirationen och tiden inte räckt.

Nu är jag tillbaka *hemma* i Gamla stan, för första gången sedan i januari, men dras tyvärr sedan några dagar med lätt feber, förkylning och allmän hängighet.
Detta har inte hindrat mig från att hänga på Stureplan (med en vän som är kinesisk entreprenör och vars personlighet och Pekingkontakter lockade en chilensk riskkapitalist att vilja investera i henne, till att börja genom att bjuda vårt lilla sällskap på två flaskor champagne på Berns terrass – ett smått bisarrt slut på en dag som inleddes intill en kohage på Öland), svamputflykta i skogen + laga mat och äta middag med goda vänner (väldigt seriöst var det, med rådjursstek, potatisgratäng, kantareller /hm, från Hötorget/ och massvis av tillbehör såsom exempelvis harsyreröra) samt vara ställföreträdande dagis hemma hos mina brorsdöttrar.

Så nu måste jag nog vara hemma och ta det lugnt. Har tyvärr vissa svårigheter att acklimatisera mig till min lägenhet och har fortfarande inte ens orkat handla någon mat. Men om några dagar hoppas jag vara fit for fight igen. Kanske dyker det upp något blogginlägg tidigare än så. Om jag blir friskare och piggare än jag är just nu. Trevligt att se lite blå himmel idag, som omväxling!

/Gunilla

No comments:

Post a Comment