21 November 2008

Dagens kontor ligger i Berkeley


BERKELEY Jag kollar mina mail sittandes på trottoaren på Shattuck Avenue i Berkeley, med solen i ögonen som ni ser, i en liten paus mellan en massa intervjuer och på plats-besök och kvällens dyra men förhoppningsvis goda måltid! Eller mail och mail – läser artiklar om USA:s nya utrikeminister är väl vad jag gör. Det ser antagligen lite stolligt ut att sitta på trottoaren med ett träd som ryggstöd och en massa bokpåsar och väskor spridda omkring mig, men folk i Berkeley är ganska förlåtande – om datorn jag har i knät gör att det ser mer eller mindre stolligt ut är jag lite osäker på.

/Gunilla

3 comments:

  1. Oh wow...det är verkligen skrämmande on HON ska represntera oss utomlands...undrar vad jag måste göra för att flytta till Kanada. Snyft.

    ReplyDelete
  2. chez panisse???!!!!

    ReplyDelete