28 November 2008

Fredagsmys


SAN FRANCISCO Ja, det blev lite otippat en fredagskväll på San Franciscos flygplats, jättekul...
När jag fick veta att jag inte skulle kunna komma härifrån tidigare än med nattflyget tänkte jag att jag skulle utnyttja tiden till att jobba (skriva artiklar, fakturera, sammanfatta resan, sammanställa kvitton, läsa böcker etc). Men det är inte så lätt att vara effektiv när man sitter i en flygplats-väntstol, har jag märkt. Möjligen går det att sova i några av dem, åtminstone tills det kommer hit fler passagerare...
Känns som att jag varit här i två dygn redan, och ändå är det ungefär tre timmar kvar tills mitt flyg avgår! Sedan, minst sex timmar på planet, och sedan några timmar till innan jag är hemma igen (längtar efter mina fluffiga duntäcken, sådana har de tyvärr sällan på de motell och hotell jag hamnar på). Tur att jag *gillar* flygplatser och att flyga (för det mesta).
Lekte med tanken på att under eftermiddagen fara in med lokaltåget BART till centrala San Francisco, men...jag har lite för mycket grejer i handbagaget att släpa på för att den idén skulle vara riktigt lockande. Någon annan gång! I princip gillar jag idén att fara in till en stad sådär mellan två flyg (något jag tidigare roat mig med i åtminstone London och Köpenhamn – några andra europeiska städer också, men just nu kommer jag inte på vilka).
Nu ska jag istället roa mig med att skriva ut en faktura eller två! Definitivt min favoritgenre vad gäller skrivande.
/Gunilla

No comments:

Post a Comment