19 December 2008

Aftonbladet idag

NEW YORK Det är inte alltid man tycker att Aftonbladets löpsedlar känns som "old news", men idag är det ju så... Inget fel på publiciteten, dock!

Verkar dock inte riktigt som om Jan Helin hunnit läsa boken, efter vad han skriver. Signaturen Rosie skriver på Monica Antonssons blogg:
Av det jag läser så verkar det som att Jan Helin har inte förstått att det stora problemet är att Gömda har påverkat merparten av alla kvinnor i Sverige. Det här handlar inte om någon dussinbok som har sålts i 5 000 ex, det är en bok som står i vart och vartannat hushålls bokhylla. Snart sagt alla mina kvinnliga vänner har läst Gömda, förfasat sig över hur något dylikt kan få ske i Sverige och lidit med Mia och hennes familj.
När det sen visar sig att Gömda inte riktigt håller vad den utlovar, att Liza Marklund och Mia Eriksson har överdrivit så till den milda grad att om det "bara" är så att sanningen ligger någonstans mitt emellan Gömda och Mia - Sanningen om Gömda, så är vi alla som läst LMs bok totalt grundlurade.
Själv ska jag dock strax knalla iväg till förlaget och köpa ett exemplar av "Mia; sanningen om Gömda". Helgläsning! Dels är jag förstås väldigt nyfiken, dels vill jag kolla ifall något av min tilltänkta uppföljning finns med i framställningen... Ifall jag får runt den storyn borde det få viss uppmärksamhet eftersom det i bästa fall har viss substans. Vi får se vad jag kan hitta.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment