15 December 2008

Pris till gammelmedierna

NEW YORK Det här är en rolig bloggvärldsgrej: Stora Gammelmediepriset. Klasserna, enligt Rick Falkvinge som hittat på alltsammans:

Tredje Statsmakten
Äkta Journalistik
Ifrågasättande
Trovärdighet
Svärmkommunikation
Nätverkskultur
Självförsvar

(Se Falkvinges blogg för förklaringar av de olika kategorierna.)

Jag har hittills bara kommit på en nominering jag skulle vilja göra (men jag kanske återkommer i ämnet).
Det är: Monica Antonsson i klassen "Äkta journalistik" ("Priset tilldelas den journalist eller redaktion som, i stället för att återpublicera pressmeddelanden och uttalanden, har visat att man kritiskt granskar de påståenden som görs genom att gå till källan, och avslöjat lögner och falsarier i påståendena").

Hmm...jag kanske borde anmäla mig som frivillig jurymedlem. Om det är någon poäng med det när man ändå inte kan gå på prisgalan (den 3 februari)... ;-)

/Gunilla

No comments:

Post a Comment