21 December 2008

Very Stockholm

STOCKHOLM Ni som var i Stockholm vet att det var en underbart härlig dag med soooool. Jag har inte orkat vittja vinden på vinterkläder, men lyckades trava runt på Djurgården hela dagen utan att frysa tårna av mig.
Vi (jag och delar av min familj/släkt, sammanlagt fem personer) åkte färjan från Slussen och promenerade Galärvarvet – Nordiska museet – Gröna Lund – Djurgårdsstaden – Beckholmen – Ryssviken – Waldemarsudde – Biskopsudden – Rosendal (och tillbaka till färjeläget vid Allmänna gränd via Skansens entré).
Ursprungsplanen var att gå in på Skansen och besöka Waldemarsudde – men nu blev det solpromenad istället och indisk kikärtssoppa samt eldfest på Rosendal. Väldigt fint, very Stockholm!
Jag tog inte med mig min kamera, men här är diverse bloggar med bilder från eldfesten.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment