27 March 2009

Jag och Madonna: popcorn och champagne

NEW YORK Jag är hemma ikväll, det vill säga inte ute och slarvar, så fredagskväll det är – eftersom det vankas besök. Min väninna K är på ingång, på ett litet New York-stopover mellan Ciudàd de Guatemala och Stockholm. Så jag borde städa och feja och röja och hänga in kläder i garderoben och bädda, men --- det är ju så tråkigt.

Så jag äter istället "Madonna-middag" (=popcorn ; enligt myten levde ju Madonna på popcorn när hon hade flyttat till New York) istället, och dricker champagne.

Eller "champagne", som det nog är, här i New York är man inte alltid så noga med att skilja på äkta vara och mousserande. Det handlar om kylskåpstömning, jag hittade en flaska som jag häromåret möjligen fick i någon s k goodie bag, men ärligt talat minns jag inte riktigt.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
Uppdatering–dagen–efter: Det stämde ju inte alls! Det var visst äkta champagne, nämligen Nicolas Feuillatte. Och när jag tänker efter så hade jag fått flaskan i födelsedagspresent av en väninna, och ingenting annat.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Fast drycken inmundigas också på inrådan från en person som föreslog att jag skulle "ta en drink på någon av /m/ina tjusiga champagnebarer i Harlem". Nu har den enda champagnebaren som fanns (det finns dock tjusiga vinbarer!) stängt, så jag fick vittja kylskåpet istället.



Vem som skrev detta kan jag tyvärr inte avslöja (än). Men det kanske även blir ett eller annat glas champagne också, utan citationstecken, inom de närmaste dagarna.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment