20 April 2009

Bilder + ljud + trolleri = bildspel

NEW YORK Otroligt vad det är kul att göra bildspel! Helt klart min favoritgenre för närvarande, även om jag inte riktigt kommit igång på allvar. Jag måste köpa en ny bandspelare, så att jag kan börja göra radioreportage igen, och då kan bildspelen också förses med intervjuer. Tillsvidare får det bli enkla musikbakgrunder med det jag hittar i mitt ljudbibliotek – är helt enkelt bara på experimentstadiet än så länge, så det får räcka så just nu. Men det är rent trolleri!
Idag har jag satt ihop ett litet bildspel av något mycket enkelt som dock kommer att väcka stor förtjusning hos sin publik, nämligen min familj. Det är bilder på mina brorsdöttrar när de rider ponny och kollar på lammungar. Hur söta som helst, allesammans.
Eftersom jag för närvarande inte har någon FTP-server att ladda upp allt på så blir det inga offentliga bildspel än så länge, men det kommer nog en vacker dag!

/Gunilla

1 comment:

  1. Kika på den här, Bildspels-Gunilla! ;-)
    Tokbra och innehållsrikt GRATIS bildspelsprogram.
    http://www.bosseweb.se/dvd-slideshow-gui-fullspackat-med-funktioner-for-att-gora-bildspel

    ReplyDelete