31 May 2009

Ingen Queensresa, men sol hemma



NEW YORK
Det blev för trist med min mammas felmeddelande högst upp i bloggen, så nu lägger jag in loggan från dagens fotbollsturning i Queens istället – trots att jag dessvärre tvingades ställa in att åka dit. :-(

Så himla synd, för dels hade det varit en superkul dag in da hood, dels är det en fantastisk story som med lite längre varsel hade kunnat bli radioreportage eller tidskriftsreportage eller något annat.

Och jag hade alltså tänkt åka dit även utan reportageuppdrag – men trots att det är en härligt solig dag i New York har jag istället suttit hemma vid datorn och grejat med mammas datorstrul samt läst om tortyrmetoder... Hehe. Tur att jag har en solig lägenhet med många fönster, så att jag ändå får se himlen och höra lite fågelkvitter!

Fotbollen får jag säkert läsa eller höra om genom några av mina kolleger som måste ha varit på plats. Och imorgon måste jag ju åka och rösta, så då får jag komma ut och röra lite på mig. Men på vem???

/Gunilla

No comments:

Post a Comment