26 September 2009

Hydman-Vallien hedgar

NEW YORK Dagens mest oväntade outning: Ulrika Hydman-Vallien kommer ut som day trader i Ekonomiekot! Alltid roligt när konstnärsmyter spricker.

Intressant att hon valt att investera i RNB och New Wave, Torsten Janssons företag (det vill säga Kosta Boda-Orrefors /Hydman-Valliens/ ägare), svårt att veta om det är tecken på initierad tilltro eller önsketänkande.

I somras var jag i Kosta Boda och spanade på allt som händer där. Från konstglas och bruksglas till mega-outlets med Ulrika Messings lagom tacky Porthouse. Oj! kan jag bara säga, men mer om det någon annan gång. (I vår familj har vi, eller rättare sagt min mamma, bra koll på både Glasriket och familjen Hydman-Vallien. Ser att jag inte bloggade om sommarens Smålandsbesök. Nästa år blir det säkert ett nytt.) Tyvärr har jag inga bättre idéer än Torsten Jansson om hur Glasriket kan räddas.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment