18 October 2009

Även du kan bli en svensk Hollywood-fru



NEW YORK Häromveckan twittrades en efterlysning om bra Los Angeles-hotell, och jag svarade med tips på ett enkelt, billigt och prydligt motell med superbra läge, som jag själv bott på minst två gånger när jag varit i Den stora staden på Västkusten.
Kom nu på att jag skulle kunna tipsa er bloggläsare om samma ställe: Hollywood Downtowner Inn.
Ofta är det snajdiga och rätt dyra hotell man får tips om i resetidningar, fastän det är just sådana här som man söker när man betalar ur egen ficka.

Och som ni ser nedan ligger hotellet/motellet i Hollywood. Om ni bor där hamnar ni bra mycket närmare smeten än de så kallade "Hollywoodfruarna", av vilka blott Agnes Nicole kommer i närheten av nämnda område – se kartan nedan. (Klicka på den så går det lättare att läsa. Eller kolla på Google-kartan.)

/Gunilla

F�ndsvisning


1 comment:

  1. Bra och anständigt prissatta hotell i jättebra lägen får man inte tjyvhålla på för sig själv. De måste man dela med sig av. Lägger därför in LA-hotellet i min resedirectory. Fast jag inte kan se att jag kommer att åka dit några fler gånger i mitt liv.
    Mitt favorithotell i New York är som tiidgare sagts The Pod Hotel (tidigare Pickwick Arms). Priset (ca 100 USD/natt) i kombination med det schyssta läget på 51st Street mellan 2nd and 3rd Avenue (bara två kvarter från Waldorf Astoria) tilltalar mig. Inte ett hotell för den som gillar att sitta på exklusiva hotell och få sina skjortor strukna och skorna putsade även om de säkert gör det med, men för den som vill ha ett (efter NY-mått mätt) fräscht hotell med en fräsch säng och en dusch för den begränsade tid man ändå vistas där. Du själv har säkert fler tips.

    ReplyDelete