04 November 2009

Punch in the stomach

Tur att jag haft Obama och Reinfeldt som distraherat mig från det här de senaste dagarna. Är så upprörd att jag inte ens orkar blogga om eländet, utan nöjer mig med att citera Medier och mångfald:
"På vilket sätt är det ett avslöjande att kvinnor oftast mördas av en närstående man som de försökt lämna? Visst kunde artiklarna ha nominerats i berättarkategorin men ett avslöjande var det inte frågan om. Att Kerstin Weigl dessutom varit spökskrivare åt två(?) av ”Mia Erikssons” böcker, dem som utmålar araber som galna hustrumisshandlare, gör det hela dessutom beskare."
Läs hela inlägget, där finns många bra förslag på bra, avslöjande reportage som gott kunde ha blivit nominerade istället!

Se även: Ingrid Carlqvists Stora Journalisttramset.

/Gunilla

3 comments:

  1. Priset devalveras plötsligt rejält i värde. Trist!

    ReplyDelete
  2. Med sig själv som bästa vänner behöver gammelmedia inga fiender.

    ReplyDelete
  3. Jag slutade ta SJP på allvar när Linda Skugge och Pontus Schultz nominerades; Skugge för sin blogg, som ju i stort sett var en ren fortsättning på hennes krönikerande i samma tidning, bara ännu mer ego.

    ReplyDelete