14 December 2009

Fira jul, nyår och trettondagen i Harlem!



NEW YORK Här är mitt vardagsrum, och två av mina totalt *åtta* fönster. Detta rum plus mitt sovrum, kök och badrum (det vill säga hela min lägenhet utom mitt kontor) hyr jag ut framöver, medan jag är i Stockholm. (Vem vet, kanske far jag iväg på någon reportageresa i något spännande land också – en längre vistelse i Vietnam och Kambodja står på önskelistan, men det kan bli någonting helt annat. Eller ingenting, just nu lutar det tyvärr åt det.)

Lägenheten är ledig från och med fredag kväll, det vill säga från den 18 december, och tills jag kommer tillbaka – vilket jag inte vet riktigt när det är, eftersom jag inte köpt någon biljett ännu. Det beror delvis på hur länge jag lyckas hyra ut här. Just nu förhandlingsbart!

Grundpriset är det som står här, det vill säga $150/natt ($100 fr o m den elfte natten) för 1–2 personer.
Jag har dock inte möjlighet att hyra ut flera omgångar, eftersom jag inte har någon som kan se till lägenheten mellan gästerna, och är därför ute efter gäster som vill vara här minst tio dagar. Det är eventuellt möjligt med sängarrangemang för fler (fåtöljen till vänster på bilden går t ex att bädda).
Idealt sett skulle jag vilja hyra ut 19 december – 19 januari = en månad = $ 2 000; eller med andra slutdatum i januari.

För min del är det också OK att överlappa i januari (jag flyttar isåfall in i kontorsrummet). Priset är dock detsamma oavsett om jag är här eller ej. När jag är här ingår dock frukost för den som vill!

Fler bilder finns här: http://harlemhomeawayfromhome.blogspot.com/2009/09/nytagna-foton-pa-sovrum-och-vardagsrum.html och mer info i största allmänhet här: http://harlemhomeawayfromhome.blogspot.com.

Sängkläder kan jag bistå med. Här finns också ett välutrustat kök, med diskmaskin, rymlig spis och stor kylskåp (ej mikrovågsugn).

Wifinätverk/Internet, ej TV.

Läget är ypperligt, med ABCD-tunnelbanan inom kvarteret (A och D går express downtown) och gångavstånd till flera bra matbutiker, restauranger och barer. Nära till bl a Columbia University och Central Park.

Det är alltså bara några dagar innan jag sticker, så snabba puckar – hör av er snarast vid intresse! Det är alltid bra att veta när jag "stänger" lägenheten om och när det kommer gäster. Nyckel kan överlämnas i exempelvis Stockholm.

Det går också bra att boka "bed and breakfast" under våren! Minimum tre dagar.

För alla gäster ingår förstås skräddarsydda tips och råd om saker och ting att göra i New York – om jag är här av mig personligen, annars per mail.

/Gunilla
gunilla@kinn.se

P S Lägenheten är tyvärr inte särskilt barnsäkrad.
Eftersom den ligger på fyra trappor utan hiss är det också knepigt för personer som skulle vara betjänta av hiss (den närmaste tunnelbanestationsuppgången har heller inte någon sådan). Men jag har haft gäster från 1 till 75 år övernattandes här, så det mesta går!

No comments:

Post a Comment