19 November 2010

I kolerans tid

NEW YORK Nästa vecka far jag till Haiti – för sjunde gången! Inte ett enda reportage är insålt hittills, men det löser sig nog (hoppas jag).
Som ni vet grasserar en koleraepidemi i landet. Paradoxalt nog satt jag fast i en radiostudio i Stockholm och gjorde reportage om vikten av god handhygien för att förebygga kolera just de timmar som jag borde ha tagit mig till en klinik för att skaffa vaccin – så jag hoppas att det räcker med hygienen...
Som vanligt har fotografen Thomas Nilsson varit på plats! Läs hans berättelse från Haiti här: http://thomasnilsson.typepad.com/my_weblog/2010/11/kolera-i-haiti.html
Mitt reportage sänds i P1:s program om miljö- och hållbarhetsfrågor, Klotet, på onsdag klockan 13.20 i nästa vecka (med repris två gånger dagen därpå). Lyssna då!
Det kommer såklart också att finnas på programmets hemsida, tillsammans med bilder jag tagit.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment