02 July 2006

Kvavt i Harlem som vanligt; jag klurar om Almedalen

Jag har redan tröttnat på Almedalen, for obvious reasons. Det är bara ... too much. Jag gick igenom seminarieprogammet för torsdagen och fredagen, och noterade att det mest var programpunkterna om/med FN och Läkare utan gränser jag genuint lockades av.

Men så såg jag ett foto på Café Gula Huset på Almedalsbloggen, och började trots allt längta till Visby... (Jag fick helt enkelt flashbacks till sommaren 1994, då jag jobbade på Radio Gotland som då hade sina lokaler alldeles intill Gula huset – vars gudomliga portvinskaka jag gjorde ett av mina allra första frilansjobb om, för SvD:s matsida, i september 1995.)

Och två, tre dagars mingel kan jag nog klara av! Få programpunkter = mer tid till mingel, vilket ju verkar vara poängen med alltsammans. Dessutom är det svårt att motstå denna program-/kärleksförklaring. Plus att jag behöver hålla kolla på vad som händer i Sverige. Dessutom, ska mina hot om att jag minsann ska bli högavlönad pressekreterare nå'nstans (som jag alltid mumlar för mig själv så fort nyhetschefer och andra redaktörer levererar sina sedvanliga skambud) ha någon täckning gäller det ju att jobba på nätverkandet.

Så kanske dyker jag trots allt upp i Visby mot slutet av veckan. Man får hoppas att det finns några kolleger och kompisar kvar som orkar hänga med mig då.

Och kanske på Sudret därefter, om Mickes biluthyrning i hamnen har några wrecks kvar!

/Gunilla

P S Finns det någon som har ett halvt hotellrum eller en hel säng innanför murarna till övers?
Jag är bostadslös i Visby, en svår situation jag befann mig i redan i juni 1994. Inte kul.
Särskilt när man till skillnad från gissningsvis alla andra i Almedalen varken är där på någon annans bekostnad eller uppbär vare sig lön eller traktamente (ja, jag vet att det är avdragsgillt – men det innebär inte att det är gratis, som vissa tycks tro).
Kan erbjudas i utbyte: mingelsällskap, rum innanför murarna i Stockholm, en kosmopolitisk fläkt från New York, mer mingelsällskap ... och lokalkännedom om Visby/Gotland! Inte minst Visbys restauranger.

2 comments:

  1. tipps har man ingnenstans att bro i gammela wisby kan man alltid bro inne inundrer ringngmuren där finskc det en massa hemmeliga skrattakomber det säjer jag nu yo

    ReplyDelete
  2. Det verkar jättebra! Vad är adressen? Är de den också hemlig?

    /Gunilla

    ReplyDelete