06 July 2006

Mail från Fru K i USA m m

Synd för er att min "chef" (d v s kund) på TT Utrikes har bett mig att inte avslöja vad jag ska skriva om i nyhetsväg i förväg här på bloggen. För isåfall hade jag kunnat berätta vem jag just fick mail från (för att jag ska intervjua henne per telefon). Kan nog skriva det i morgon – än så länge kan jag i alla fall säga att det är en amerikansk kvinna som är känd för något som är så långt från den idylliska verkligheten här i Visby som man överhuvudtaget kan tänka sig. Mer imorgon!

Lovar att inte skriva om alla jag spanar in i Visby, det skulle nog bli lätt parodiskt med alla avdankade partiledare och förhoppningsfulla politiker. Och det är ju inget direkt underskott på information om Almedalen. Så jag återkommer bara om det händer något alldeles extra skojigt eller smaskigt som jag tror inte rapporteras någon annanstans.

Men om någon bloggläsare varit orolig för min bostadssituation här i Visby kan jag avslöja att den löste sig enkelt (bortsett från att det var rätt segt att tills dess släpa runt med min tunga väskan här i kullerstensgränderna, men jag är ju van).
Det visade sig att alla hotell inte alls var proppfulla, såsom påståtts. Som ni kan tänka är har många tröttnat på Almedalsveckan i förtid och dragit. Jag frågade efter rum på tre hotell, och det fanns på alla tre! OK, de var dyra, men i alla fall. Nu bor jag på ett stiligt ställe (det billigaste av de tre), bild kommer så småningom. Visby visade sig alltså vara som New York - det finns boende, men det är dyrt. Fast nu är "min väg till jobbet" synnerligen vacker, genom Botaniska trädgården!

Ett tillfälligt telefonnummer har jag skaffat också, för användning enbart i helgen: 073 825 49 10.

Nu ska jag gå och spana på Lars Ohly i Almedalen.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment