11 September 2006

L'Impero it is

NEW YORK Hurra för bloggar! Jag upptäckte just en restaurang genom New York Times krogkritiker Frank Brunis förnämliga restaurangblogg – så nu ska jag gå till L'Impero och äta middag.
Jag sökte efter en trevlig och lagom exklusiv restaurang på gångavstånd från FN, orkar inte åka ner till East Village eller West Village eller något annat krogtätt område, och hade heller ingen lust att slentrianmässigt åka till nå't ställe jag redan varit på (blir lätt så, vet inte hur många gånger jag släntrat in på Riingo när jag gått härifrån).
Så jag tänkte "kanske har Frank Bruni uppmärksammat något här i krokarna som kan passa". Och jag behövde bara scrolla hit, så hade han gjort det. Så kan det gå, nu drar jag från FN. (Var lite inne på att gå till Alto, men det kändes väl dekadent just idag. Och för långt härifrån.)

/Gunilla

No comments:

Post a Comment