10 September 2006

Så sant som det är sagt, jag borde träffa lite folk

NEW YORK Jag har just gjort SvD:s nyhetstest, och resultatet blev något skrämmande:

9 av 10 poäng – Nyhetsnörd

Ett fantastiskt bra resultat - du vet allt som hänt.
Fast, ärligt talat, detta är inte det enda livet består av. Gå ut och gör nåt kul – ta en glass eller en kopp kaffe och träffa lite folk. Hade det här varit en tävling, skulle vi erbjudit dig en prenumeration på SvD. Fast du har uppenbarligen redan en morgontidning.

Dessvärre är analysen ganska korrekt, jag borde verkligen gå uuuut och göra nå't kul. (Frågan jag hade fel på var förresten den om Göran Perssons favoritfilm. Jag var alldeles övertygad om att det var ... nix, ska inte avslöja om någon vill göra testet själv.)

/Gunilla

4 comments:

  1. Gjorde testet och fick exakt samma rätt och samma fel. Är inte Xxxxxx 31 lite väl förutsägbar som favoritfilm... Jag tror han förespråkar Kvarteret X i smyg.

    ReplyDelete
  2. Yepp, du ÄR en nyhetsnörd no doubt. Men jag gillar dig ändå...:-)

    ReplyDelete
  3. Gjorde också testet, fick också 9/10 och fel på samma fråga! Hmm.. ser lidboms kommentar ovan också. Är det nån slags konspiration?

    ReplyDelete
  4. Han kanske slutade fronta KK-filmen när han flyttade från Malmö...

    ReplyDelete