03 September 2006

Sol inför Labor Day

NEW YORK Eftersom jag just skrev en text om att valrörelserna drar igång på allvar här i USA efter Labor Day imorgon frågade jag min roomie Bibbe (här med Boy George) om vad hon associerar med den dagen, och om både republikanerna och demokraterna använder den för politiska evenemang (parader, picknickar, fyrverkerier, grillkvällar) eller om det främst är demokraterna. Jag behövde veta för ett specifikt stycke i min text, nämligen inledningen på brödtexten.
Hon visste inte riktigt, utan tyckte jag skulle googla (alla sociala kontakter förstörs av att man alltid kan googla fram det man undrar om! vad ska man då prata om?). Men hon hade en lång utläggning om hur amerikanska arbetare gjorts omedvetna om sina historiska rötter, och hur republikanerna lurar dem att rösta mot sina intressen – och gick sedan in i sitt rum och började inspirerat spela Internationalen och El Comandante.

Så nu tror jag att det är dags för mig att gå ut i solen! Kanske rentav kolla om wifi börjat funka i Central Park? Det är en vacker sensommardag på Manhattan, för första gången efter en grå regn&ruskvecka.
Men jag måste jobba lite också, för bara två av helgens tre deadlines är avklarade... Vore skönt att slippa arbeta på Labor Day (imorgon) – för då ska man alltså helst ägna sig åt barbeque och strandpromenader och så'nt.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment