19 September 2006

Visst, Virtanen, du tippade fint

STOCKHOLM Som sagt, Fredrik Virtanens gissning var inte dum, vilket han själv konstaterar. Jag skulle ha hållit fast vid det jag först skrev, och anslutit mig till hans tipsrad.

Själv överskattade jag framför allt folkpartiets och underskattade socialdemokraternas resultat. Vad gäller (s) trodde jag helt enkelt på lite mer missnöjesröstning till vänster. Vad gäller (fp) byggde det på en analys av att opinionsinstituten hade mätt högre siffror för partiet ju senare i valrörelsen/ju närmare in på valet de hade mätt. Men tydligen kom spionskandalen ifatt fp på själva valdagen. Eller om det var någon av alla sakfrågor eller något annat ... eller helt enkelt Reinfeldt-effekten.
Annars tippade jag väl ganska OK (fast sammantaget dubbelt så fel som Virtanen).

Nu har det i alla fall blivit höst på riktigt, vilket kanske talar för att jag borde fara iväg till Apulien i helgen. Vi får se!

/Gunilla
på Café Edenborg

No comments:

Post a Comment