19 October 2006

Hot spots – så funkar det

NEW YORK Äntligen skriver svenska journalister något vettigt! Idag har DN På Stan en guide till hot spots i Stockholm, med en adresslista.
De har missat några gratisställen, t ex fantastiska Café Edenborg i Gamla stan och Ljunggrens på Götgatsbacken – men å andra sidan tillför de kunskap om massor med ställen som jag inte visste. Synd bara att så få verkar vara gratis...

Uppdatering: Erik Stattin påpekar också att DN-listan har brister...

En sådan lista som han efterlyser för Stockholm finns, för främst USA, här, för den som är på väg hit.
Men Europalistan på samma sajt är som synes mycket mager, kolla bara på hur få ställen som finns listade för Sverige – fast det är ju upp till oss användare att anmäla fler! Kanske är det bästa att bygga på den, istället för att vänta på att någon ska fixa en ny? Vad tycker Erik (och andra)?

Kanske uppnås snart en kritisk massa för wifi i Stockholm. Det handlar väl mest om att kaféägare m fl ska inse att detta är ett strålande och billigt konkurrensmedel – och att folk ska haja att detta alls finns, och att de med stor sannolikhet redan har ett kort för trådlös uppkoppling i sin dator.
Själv stod jag bara och gapade när en kompis här i New York berättade för mig att jag hade det, och att jag kunde sitta på kaféer och vara uppkopplad bara så där. Och en helt ny tillvaro uppenbarade sig.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment