19 October 2006

Voilà – läs om Fort Polk (om ni inte redan gjort det)

NEW YORK Det ser riktigt illa ut i Irak nu. Såväl läget där, som debattläget i USA, sammanfattas bättre på andra håll.

Men jag vill gärna bidra till er informationsinhämtning vad gäller USA:s roll i Irak, genom att återigen länka till mitt (och fotografen Chris Maluszynskis) reportage om Fort Polk i Louisiana, där amerikanska soldater tränas för att skickas till Afghanistan och Irak.

Det har publicerats i en lång version i norska nyhetsmagasinet Memo, som tyvärr inte existerar längre, och i en aningen kortare variant i DN Söndag. Dessutom fick jag skriva en kolumn om Fort Polk i ST Press. I mitt textarkiv har jag lagt in DN-versionen. Vi hoppas fortfarande sälja reportaget till fler tidningar (i Sverige går det inte, såklart, men kanske i andra länder?).

/Gunilla

No comments:

Post a Comment