13 December 2006

Lucia, inte

NEW YORK Men uuuuuhhhhhh....vad tråkigt att det inte blev något Luciatåg för min del idag.
För åtta timmar sedan borde jag ha varit på ett dagis i Sundbyberg, det var där det hände (mina brorsdöttrar lussade – klockan 15! bisarr tid för ett Luciatåg eller vad?!).

New York-Lucia var det redan i lördags, på Lutheran Church på Upper West Side – men då var jag ju upptagen med att bli middagsmutad på Hotel Sagamore i Miami.

Min kompis Karen skickades till Luciatåget för att spana. Hon blev fångad av den svenska traditionen i fjol, när vi tillsammans var på Lucia med Kofi Annan, i arrangemang av Jan Eliasson (eller rättare sagt hans praktikanter). Bilden är från den kvällen; fler bilder finns här.

Och Lucia firas också tämligen seriöst runtom i världen; läs om lussande i Kongo här! Hmmm...jag borde nog knalla iväg till Svenska Kyrkan, eftersom jag är i krokarna, i bästa fall finns en eller annan lussebulle till salu.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment